3/30/2022

گپ

  سلام دوستان

من از سال ۲۰۰۹ در این فضا می نویسم خیلیهاتان میدانید. پیش‌تر در جاهای دیگری می نوشتم و بعضی از شما از همان‌وقت به من پیوسته اید. عمریست. مایه‌ مسرت من است.

شما شاهد روزها و شبهای زندگی من در ایران؛ زندگیم در مهاجرت، کوچ، دلتنگیها، وصال، خشم و شادی، درس خواندن، شکست و موفقیت، عشق و دل‌شکستگیها، ازدواج، آمدن فرزند، ارتقای شغل، ناامیدیها و تلاشها، مادر بودنم، سوگ و فراق و خداحافظی های من بوده اید. خلاصه کنم: شاهد اشکها و لبخندهای من.

در کامنتها، ایمیلهای خصوصی، پانوشته مطالبم که برایم فرستاده اید؛ شما هم با من حرف زده اید یا هیچ نگفته اید و در سکوت خوانده اید و رفته اید تا بار بعد.

اول

از همراهی و رفاقت شما مغرور و ممنونم. خیلی زیاد.

و آخر

نوشته های اینجا برای فضای اینستاگرام و کپشن عکسهای خصوصی و عمومی نیست. من اینستاگرام خصوصی و بسته ای دارم و حتی در همانجا به نوشته ای که اینجا می نویسم ارجاع نمیدهم. حال من در آنجا با حال من در اینجا بسیار متفاوت است. نوشته های اینجا در وهله اول  مال همین جا و گفت ِمن و شنید ِشماست. یا مال فضایی است که  دغدغه آدمها  صرفا ادبیات فارسی است نه تماشای عکس از غذا و سفر و گوشواره و کفش. به همین دلیل اگر بختیار بودم و مطلبی را دوست داشتید که جای دیگر داشته باشید، لطفا ماخذ و منبع بدهید. نه که من دو سه سال بعدش ببینم مطلبی را که در لحظاتی حاصل رنج و غم عظیمم بوده؛ یا از دل شعفی شخصی برآمده و کلمه شده؛ پای یک عکس نامربوط به من و احوال من باشد بدون آنکه ذکر شود از کجا آمده و گوینده شخص دیگر و احوالش حال دیگریست.

ممنونم که رعایت میکنید

جانتان ساق




2 comments:

کلوچه said...

اول امروز صبح, روی پست آخرت کامنت گذاشتم. امیدوارم دیده باشی. دوم اینکه همین الان این پست را دیدم. من پست ۸ ماه مارچ را که نوشته بودی در وبلاگ خودم با ذکر منبع به اشتراک گذاشتم. نه فقط ذکر منبع, بلکه لینک صفحه ی خودت را گذاشتم که خواننده مستقیم در این صفحه بخواندش. خواستم مطمئن شوم که این کار من مجاز هست از دید تو. اگر نیست, لطفا بگو و من حتما آن پست را بر میدارم. در ضمن, دیدم که نوشته ای "جانتان ساق". آن "ساق" به معنی سلامت است به زبان مادری من. نمیدانم که در زبان دیگه ای یا حتی فارسی همین معنی را میدهد یا نه. در هر صورت, جانت ساق نویسنده ی نوشته های قشنگ :)

S* said...

. سلام. من همه کامنتها و نوتها را میخوانم و نگه میدارم. خیلی هم بابتشان سپاسگزارم. و اینکه دست به دست شدن نوشته ها اتفاقا یکی از زیباترین تبادلات دنیاست در دید من. مشکل جای دیگری بوده، متنی نوشته شده در حال غریب و عاشقانه ای، برود پای عکس بی ربطی و از سر و تهش بچینند و یک کلمه را هم اتفاقا به عمد تغییر بدهند که به سوژه عکس بیاید. این بسیار نادرست است. وگرنه اینکه باعث غرور است وقتی ببینم کسی نوشته مرا دوست داشته و به ان لینک داده